La importància d’aprendre l’anglès de ben petit

Marga Ferri - ESCOLES - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.catEls nens, en els seus primers anys de vida, augmenten contínuament el seu vocabulari i la comprensió de la llengua. Sabem que els períodes sensitius són fonamentals per al desenvolupament personal del nen i que el període sensitiu propici per a l’aprenentatge d’un idioma és des del naixement fins als 6 anys d’edat. Com més aviat els oferim un model precís, real i apropiat de la llengua anglesa, abans i millor l’aprendran.

Com a professors d’anglès volem que els més petits comencin a pensar en el nou idioma el més aviat possible. Sabem que poden entendre molt abans de poder parlar. Per tant, hem d’aprofitar aquest moment per oferir-los el nou idioma de forma natural.

Tenint en compte que les llengües es componen de ritmes i sons veiem que, si al nen li donem l’oportunitat de sentir una llengua correctament, podrà aprendre a parlar imitant els sons i ritmes adquirits.

Llengües com el català i el castellà tenen menys longitud de freqüències que l’anglesa, per tant, és recomanable que el nen pugui escoltar totes aquestes noves freqüències i sons en aquesta edat, quan l’habilitat d’escoltar s’està desenvolupant i així poder reproduir-los més fàcilment a una edat posterior.

És molt important crear un ambient i un espai acollidor, segur i estimulant en el qual els nens puguin gaudir alhora que aprenen i tinguin la confiança per interactuar en anglès de manera espontània. Sense adonar-se’n s’endinsen en un nou món on només es parla anglès. Amb aquesta immersió lingüística els nens aprenen ja que interioritzen d’una manera natural l’idioma.

Els professors hem de tenir molt en compte que els nens tenen diferents estils d’aprenentatge, a cadascun li predomina un tipus d’intel·ligència i que aprenen del seu entorn, experimentant, jugant, utilitzant els cinc sentits. Per aquest motiu hem d’ensenyar l’anglès de manera visual, auditiva i a través de l’expressió corporal i el moviment. D’aquesta manera propiciem un aprenentatge multisensorial que afavoreixi tots els estils d’aprenentatge.

MARGA FERRI BLEDA, llicenciada en filologia anglesa i mestre educació infantil.
Professora Anglès Col·legi Montclar